1. Home
  2. /
  3. Demon-Slayer
  4. /
  5. Blade of the Oni: De waarheid achter de aanval op de wreedheid en een bespreking van de Pillar Training Arc!

Blade of the Oni: De waarheid achter de aanval op de wreedheid en een bespreking van de Pillar Training Arc!

Hallo, ik ben KENTA, een Japanner die van manga houdt! In deze discussieblog ga ik naar de kern van het verhaal van Oni no Kane en ontdek ik waarom Musho tot het Taisho-tijdperk heeft gewacht om de Kamado-familie aan te vallen, en de waarheid achter het einde van de Pillar Training Arc. Door dit artikel te lezen zul je ongetwijfeld een nieuw aspect van The Blade of Oni no Ruin ontdekken! Duik met ons in de diepe wereld en ontrafel de mysteries van het verhaal!

Mutsuko’s aanval en de timing ervan

Het was in de winter van het Taisho tijdperk (1912-1926) dat Musho de Kamado familie aanviel. Men denkt dat de timing van deze aanval een diepe betekenis heeft. Ten eerste begon de causaliteit van Mushashi in de tijd van de Zwaardvechter met de Oorbel, d.w.z. de periode van de Strijdende Staten. Hij wachtte zo’n 200 jaar of meer voordat hij nu de Kamado familie aanviel. Waarom heeft Mushashi zo lang gewacht?

De dag voor en de dag van de aanval

Aan het begin van aflevering 1 zegt Sumijiro dat hij zijn broer en zus met Nieuwjaar een volledige maaltijd wil geven. Uit deze uitspraak kunnen we opmaken dat het verhaal zich aan het einde van het jaar afspeelt, rond december. En aangezien Sumijiro’s moeder, Kie, zegt dat hij niet hoeft te gaan omdat het sneeuwt en gevaarlijk is, kunnen we aannemen dat Sumijiro op 31 december, oudejaarsavond, is vertrokken.

Sumijiro ging op die dag naar de stad en verbleef in het huis van grootvader Saburo. Er wordt aangenomen dat hij de volgende dag, in de ochtend van 1 januari, naar huis is teruggekeerd. Maar in de nacht dat hij thuiskwam, werd de Kamado familie aangevallen. Er was een speciale oorzaak in deze tijd van het jaar.

Hinokami Kagura en het verband tussen Hinokami Kagura en wreedheid

Generaties lang danste de familie Kamado de Hinokagura van zonsondergang op 31 december tot zonsopgang op 1 januari. Deze traditie had een speciale betekenis voor Musho. Deze dans, die de bewegingen van de oorbelzwaardvechter imiteerde, werd een vuurspuwende beweging en was griezelig voor Musho. Mucho voelde zich sterk verbonden met deze beweging en zocht naar een gelegenheid om aan te vallen om de zaak zelf te regelen.

De bewaking van Muchu en de kennis van grootvader Saburo

Mucho liet demonen het gebied rond de Kamado familie doorzoeken en hun bewegingen in de gaten houden. Daarom wist de plaatselijke bewoner Saburo Grootvader van de aanwezigheid van de demonen. Het is zeer waarschijnlijk dat Saburo Grootvader getuige was van de verkenning van het gebied rond het huis van de familie Kamado door de demonen.

Sumijuro’s dood en de opvolging van hikigami kagura

De dood van Sumijuro, de voorganger van de Kamado familie, had ook invloed op de Musho aanval. Sumijuro’s dood vond vlak voor de eerste aflevering plaats en men gelooft dat Sumijiro daardoor niet in staat was om de Hijikagura-traditie onmiddellijk over te nemen. Als Sumijuro vele jaren eerder was gestorven, zou Sumijiro al hinokagura hebben beoefend. Sumijiro’s plotselinge onvermogen om te dansen bood Musho echter de perfecte gelegenheid.

Musho’s thema en de overweging van de meester

Het einde van het Pillar Practice-gedeelte lijkt over Mushasu te gaan. De scène waarin Mushyoku door de besneeuwde bergen loopt is griezelig, maar symbolisch voor zijn kracht en eenzaamheid. Aan de andere kant gaat het openingsthema over Oyakata-sama en de Onigakurei, en de scène waarin Oyakata-sama wordt omringd door vele kinderen is bijzonder indrukwekkend.

Als Oyakata-sama zegt ‘meer van mijn kinderen’, laten zijn woorden zien dat hij bezorgd om ze is. Hij verwijst naar de kinderen die de laatste selectie hebben overleefd als zijn eigen kinderen en toont respect voor de kinderen van de ouder die hen heeft opgevoed, Rinkutaki.

Implicaties voor de Sangen no Oni en priesteres Nezuko

De opening van de film wordt gekenmerkt door de verschijning van de Jangen no Oni. Vooral de vier van de Jangen, het huilende oog, impliceert dat ze het gemunt heeft op de Priesteres. Haar vermogen om over hen te waken vormt een nieuwe bedreiging voor de Onikagure.

Conclusie.

Musho’s aanval op de Kamado familie was getimed op een specifiek moment in het Taisho tijdperk en was een combinatie van factoren gerelateerd aan zijn karmische geschiedenis en de opvolging van de Nikagami Kagura. De dood van Sumijuro en Mutsuko’s bewakingsactiviteiten zijn ook belangrijke factoren. Het einde en de opening van de Pillar Training Arc weerspiegelen ook de achtergrond en thema’s van elk personage en geven aanwijzingen om dieper in te gaan op het verhaal van Oni no Kage.

Er zit dus veel voorafschaduwing en insinuatie achter het verhaal, waardoor het lezers blijft boeien. De website MangaZamurai publiceert discussieartikelen over Japanse manga voor iedereen ter wereld. We hopen dat deze discussie je een dieper inzicht heeft gegeven in het verhaal van The Blade of Oni no Kai (Oni no Blade). Er zijn hier nog veel meer interessante artikelen, dus lees zeker ook de andere. Nieuwe ontdekkingen over jouw favoriete manga wachten op jou!